Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky včetně reklamačního řádu
(účinné od 2. 10. 2025)
Prodávající:
Marta Nádeníčková, se sídlem Litultovice 220, 747 55
IČ: 70301590, DIČ: CZ8052275418
E-mail: info@skleneneobrazy.eu
Tel.: +420 739 573 260
1. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím při nákupu zboží prostřednictvím e-shopu www.obraz-do-interieru.cz, e-mailu nebo telefonicky.
1.2 Kupující je buď spotřebitel, nebo podnikatel. Spotřebitelem je fyzická osoba, která mimo rámec podnikání uzavírá smlouvu s prodávajícím. Podnikatelem je osoba jednající v rámci své obchodní nebo samostatné výdělečné činnosti.
1.3 Tyto obchodní podmínky jsou součástí každé kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím.
2. Uzavření kupní smlouvy
2.1 Objednávku je možné učinit prostřednictvím e-shopu, telefonicky nebo e-mailem.
2.2 Kupující je povinen uvádět pravdivé údaje a v případě změny je neprodleně aktualizovat.
2.3 Uvedení zboží v e-shopu není nabídkou k uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až potvrzením objednávky prodávajícím.
2.4 Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku v případě vyprodání zásob či nemožnosti dodání.
2.5 Smlouva se uzavírá v českém jazyce.
3. Cena a platební podmínky
3.1 Ceny jsou uvedeny včetně DPH a všech poplatků. Náklady na dopravu a případné doběrečné nejsou zahrnuty v ceně zboží.
3.2 Kupní cenu lze uhradit:
převodem na účet u MONETA Money Bank: 205522718/0600,
převodem na účet u Česká spořitelna: 6147636369/0800,
platební kartou nebo online přes platební bránu Shoptet Pay,
dobírkou při převzetí zboží,
hotově při osobním odběru.
3.3 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny.
3.4 Faktura je zaslána elektronicky, případně předána při osobním odběru.
4. Dodací podmínky
4.1 Zboží skladem je expedováno obvykle do 7–14 pracovních dnů od přijetí platby nebo objednávky na dobírku.
4.2 Zboží, které není skladem, bude dodáno dle dostupnosti – kupující bude o termínu informován.
4.3 Dodání probíhá prostřednictvím smluvních dopravců na adresu uvedenou kupujícím.
4.4 Dodáváme v rámci České republiky a Slovenska. Náklady na dopravu se liší dle zvoleného způsobu a jsou uvedeny na stránce „Jak nakupovat“.
4.5 Kupující je povinen zboží při převzetí zkontrolovat. Pokud je obal zjevně poškozen, může zásilku odmítnout a sepsat s dopravcem protokol.
4.6 Nepřevezme-li kupující zboží bezdůvodně, nese náklady spojené s opětovným doručením či skladováním.
5. Práva z vadného plnění a reklamační řád
5.1 Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady a je v souladu s kupní smlouvou.
5.2 Pokud se vada projeví do 2 let od převzetí (12 měsíců u použitého zboží), má kupující právo z vadného plnění.
5.3 Projeví-li se vada do 1 roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže povaha věci dokazuje opak.
5.4 Kupující může uplatnit práva z vad:
opravou,
výměnou,
přiměřenou slevou,
odstoupením od smlouvy (u podstatné vady nebo při opakovaném výskytu).
5.5 Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů od uplatnění, pokud není dohodnuto jinak.
5.6 Reklamaci je možné uplatnit:
osobně na adrese provozovny,
písemně na adrese sídla,
e-mailem: info@skleneneobrazy.eu
telefonicky: +420 739 573 260.
5.7 Kupující je povinen doložit doklad o koupi a předat zboží včetně příslušenství.
5.8 V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů.
6. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem
6.1 Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu.
6.2 Odstoupení lze zaslat e-mailem, písemně na adresu sídla nebo učinit telefonicky.
6.3 Spotřebitel je povinen vrátit zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
6.4 Prodávající vrátí peněžní prostředky stejným způsobem, jakým je obdržel, do 14 dnů od odstoupení, nejdříve však po vrácení zboží nebo prokázání jeho odeslání.
6.5 Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání jinak, než je nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
6.6 Při odstoupení je kupující povinen vrátit i poskytnuté dárky nebo plnění za zvýhodněnou cenu.
6.7 Odstoupit nelze v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku (např. zboží vyrobené na zakázku, hygienicky zapečetěné zboží po otevření, rychle se kazící zboží apod.).
7. Odstoupení od smlouvy prodávajícím
7.1 Prodávající může odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení povinností kupujícím (např. nezaplacení ceny, nepřevzetí zboží).
7.2 Prodávající může odstoupit i v případě vyčerpání zásob nebo zjevné chyby v ceně.
8. Ochrana osobních údajů
8.1 Osobní údaje kupujícího jsou zpracovávány v souladu s GDPR a zákonem o zpracování osobních údajů.
8.2 Podrobné informace o zpracování údajů jsou uvedeny na stránce „Zpracování osobních údajů“.
9. Mimosoudní řešení sporů
9.1 Spotřebitel má právo obrátit se na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz), která je příslušná k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů.
9.2 Od 2025 již není dostupná platforma ODR Evropské komise.
10. Závěrečná ustanovení
10.1 Tyto obchodní podmínky se řídí právním řádem České republiky.
10.2 Pokud je kupujícím spotřebitel ze Slovenska, není tím dotčena ochrana, kterou mu poskytují kogentní ustanovení slovenského práva.
10.3 Prodávající je oprávněn podmínky měnit; vždy platí verze účinná ke dni uzavření smlouvy.
10.4 Nedílnou součástí těchto podmínek je reklamační řád (viz čl. 5).